Za tehnološke proizvode, preko 50% kupaca koristilo je svoje mobilne telefone za istraživanje prije fizičkog pregleda unutar trgovine
U istraživanju koje su proveli Google CEE i IPSOS ispitano je 4,200 potrošača kroz četiri kategorije proizvoda i usluga – laptop, TV, ugovor o mobilnoj telefoniji, te odjeća i obuća.
Studija se fokusirala na korisnike Interneta starije od 16 godina u Poljskoj, Ukrajini, Grčkoj i Češkoj koji su nedavno kupili jedan od navedenih proizvoda ili usluga.
Premošćivanje offline i online razmišljanja
Offline i online aktivnost naglašavaju ionako kompleksnu situaciju. Moderni se potrošači neprimjetno prebacuju iz fizičkog u digitalni svijet i obrnuto, tako da čak i ako obave kupovinu u trgovini, postoje izgledi da su prethodno obavili online istraživanje.
U prosjeku se svega 11% potrošača može smatrati isključivo „online potrošačima“, dok ih se 12% može označiti kao „offline potrošači“, za što je zaslužna kategorija odjeće i obuće – kod potrošačke elektronike, isključive offline kupnje su puno rjeđe.
Usporedite ovo s ogromnim brojem potrošača – za većinu proizvoda preko 80% – koji se odlučuju na online istraživanje i offline kupnju, ili obrnuto.
Stvaranje cjelovite slike
Usprkos kompleksnosti, putovanje modernog potrošača može se raščlaniti na trenutke koji otkrivaju kako, zašto i gdje ljudi donose odluke o kupnji.
Istraživanje je otkrilo da je prosječni raspon dodirnih točaka za sva četiri proizvoda i usluge 2,8, pri čemu laptopi i TV-i imaju mnogo širi raspon.
To ima smisla kada pogledate prosječne troškove i način kako ljudi obično donose odluke o različitim vrstama kupnje.
Potrošači su skloniji uložiti više vremena u istraživanje skupljih kupnji poput laptopa i TV uređaja, tako da se generira više dodirnih točki.
(Skoro) sve počinje s pretraživanjem
Pretraživanje je postalo sasvim prirodno za potrošače. Ljudi koriste pretraživanje u onim „želim znati“, „želim učiniti“ i „želim kupiti“ trenucima. Za gotovo sve istražene proizvode i usluge, pretraživanje se nalazi na vrhu kao prva dodirna točka za potrošače.
Većina dodirnih točaka jasna je sama po sebi, potrošači odlaze na stranice s usporedbama cijena kako bi pronašli najpovoljnije pogodbe ili pitaju prijatelje za savjet prije kupnje.
Ali, studija je pokazala da potrošači koriste pretraživanje, Youtube i istraživanje unutar trgovine iz raznih razloga.
Ovisno o dodirnoj točki, razlozi se nalaze u rasponu od jednostavnih do najkompleksnijih i višenamjenskih.
Pretraživanje je posebno kompleksno. Ljudi prije poduzimanja radnje koriste pretraživanje radi inspiracije, recenzija, atributa proizvoda i cijena.
Put prema kupnji u mobilnocentričnom svijetu
Današnji su potrošači mobilnocentrični. Mobilno ponašanje dodatni je izazov u oslikavanju puteva prema kupnji, ali ono također pruža vrijedne prilike brendovima za povezivanje s potrošačima kroz više dodirnih točki.
Na mobitelu, dodirne se točke ne nadmeću za pozornost potrošača, već ih upotpunjavaju.
Ljudi konzumiraju više medija na mobitelu, što znači da recenzije proizvoda na YouTubeu mogu upotpuniti iskustvo unutar trgovine.
Mobitel je karika koja nedostaje između inspiracije i radnje kada se potrošači prebacuju s online na offline kupnje.
Za tehnološke proizvode, preko 50% ispitanih potrošača koristilo je svoje mobilne telefone za istraživanje prije fizičkog pregleda unutar trgovine.
Koja je lekcija svega ovoga? Razmišljajte o raznim uređajima i šaljite konzistentnu poruku, kako online tako i offline. Razmišljajte o vrlo lokalnom ciljanju s poticajnim obavijestima, te pružajte popuste i kupone mobilnim korisnicima dok se nalaze u trgovini kako bi zaključili posao.