Mobile

izrada web stranica

Testirajte je li vaš web prilagođen za mobilne uređaje

Izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima i novom korisničkom iskustvu, uvjet je bez kojeg se ne može u današnjem mobilnom svijetu. Svakodnevno stalno komuniciramo i tražimo informacije.

U mnogim je zemljama broj pametnih telefona nadmašio broj osobnih računala pa je izrada web stranica prilagođenih mobilnim uređajima postala kritičan dio on line dostupnosti.

Verzija weba koja nije prilagođena mobilnim uređajima zahtijeva korisniku da približi ili zumira da bi pročitao sadržaj. Korisnici to smatraju frustrirajućim iskustvom i vjerojatno će napustiti vaš web.

94% Amerikanaca pretražuje lokalne informacije na svojim smartphoneima, dok 77% mobilnih surfanja dolazi kod kuće ili na poslu , na mjestima gdje smo, vrlo je velika vjerojatnost, okruženi desktop računalima ili laptopima*

Kako bi u potpunosti provjerili tzv. mobile usability, vaš web bi trebali verificirati putem Google search console, koja će vam dati jasniju sliku što dodatno treba korigirati kako bi web u svim točkama bio mobile friendly za krajnjeg korisnika.

Popis mogućih grešaka i kako ih korigirati

1. Upotreba flasha – većina mobilnih preglednika ne prikazuje sadržaj Flasha. Stoga, mobilnim korisnicima koji surfaju stranicama koje se oslanjaju na Flash da bi prikazale sadržaj, animacije ili navigaciju, iskustvo neće biti mobile friendly

2. Prikaz stranice nije konfiguriran – budući da posjetitelji vašeg weba upotrebljavaju različite uređaje s različitim veličinama zaslona – od velikih monitora stolnih računala, tableta i smartphonea – vaše stranice trebaju navesti okvir za prikaz pomoću meta viewport oznake.

Ta oznaka govori preglednicima kako prilagoditi dimenzije i skaliranje stranice kako bi prikaz odgovarao uređaju korisnika.

3. Veličina fonta – nakon što odredite okvir za prikaz web stranica, postavite veličine fonta na pravilan način u okviru za prikaz.

Pročitajte više o najboljoj praksi definiranja veličine fonta na: https://goo.gl/To4dxi

4. Dodirni elementi weba koji su preblizu jedan drugome – ovo izvješće prikazuje URL-ove za web-lokacije na kojima su dodirni elementi, kao što su gumbi i navigacijske veze, tako međusobno blizu da mobilni korisnik ne može lako dodirnuti željeni element prstom, a da pritom ne pritisne susjedni element.

Više saznajte na Size Tap Targets Appropriately

izrada web stranica

izrada web stranica

Testirajte je li vaš web mobile friendly

Sljedeći koraci nakon testiranja

Sada kada ste testirali jednu stranicu ili više stranica vašeg weba, pogledajte koji su drugi preostali problemi s tzv. mobile usabilityem na način da potvrdite vlasništvo nad web-lokacijom u Search Consoleu kako bi upotrijebili izvješće koje će detektirati eventualne probleme i ponuditi solucije, kako bi ih vi ili vaš webmaster, developer, mogli korigirati.

*Izvor:

1 Google/Heart+Mind Strategies, “Getting Things Done on Mobile,” n=1,847, U.S., A18+ smartphone users, Dec. 2017.

2 Google Research, Webpagetest.org, sampled 11M global mWeb domains loaded using a globally representative 4G connection, Jan. 2018.

3 SOASTA, The State of Online Retail Performance, April 2017.

4 Econsultancy and Google, Marketing and Measurement Survey, n=514 marketing and measurement executives at North American companies with over $250M in revenue, March 2017.

  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
    1
    Share
Google Ads

Registrirajte se i testirajte beta verziju mobilne aplikacije Google Ads

Google Ads Mobile App beta signup – Google

Please enter data below to be whitelisted for beta test of new Ads Mobile App. It will be released in upcoming weeks.



  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
web

Savjeti za ubrzanje mobilne web stranice

Prosječno učitavanje mobilne web stranice traje 15,3 sekunde

Svi smo se (ili većina nas), susreli sa sporim učitavanjem web stranica, ali i brzinom kojom smo instantno odustajali od željnog učitavanja te iste stranice.  Jeste li znali da prosječno učitavanje mobilne web stranice traje 15,3 sekunde1 ?

Ako korisnici imaju negativno iskustvo na mobilnim uređajima, velika je vejrojatnost da njih čak 62% neće kupiti vaš proizvod/uslugu, bez obzira koliko kreativno izgledale vaše marketinške kampanje.2

web

Vrijeme je novac, ili da budemo precizniji, vrijeme učitavanja weba je novac 🙂

Spora mobilna web stranica ne samo da smeta/ometa vaše klijente, nego ograničava rast prodaje vaše tvrtke.
Kašnjenje od samo jedne sekunde u vremenu učitavanja mobilnih web stranica može utjecati na smanjenje konverzija za mobilne uređaje za do 20% 3
web

Savjeti za kraj

  • Provjerite “Odredišne ​​stranice” u novom AdWords sučelju da biste vidjeli koji su URL-ovi na vašem računu prilagođeni mobilnim uređajima

 

  • Brže odredišne stranice obično vode do više konverzija, a AMP omogućuje izradu stranica koje se brzo učitavaju. AMP odredišne stranice često pružaju mnogo bolji doživljaj odredišne stranice kombinirajući brzinu i ujednačenije učitavanje. Doživljaj odredišne stranice važan je čimbenik za vašu ocjenu kvalitete i rang oglasa.

Testirajte brzinu vaše web stranice

 

1 Google Research, Webpagetest.org, sampled 11M global mWeb domains loaded using a globally representative 4G connection, Jan. 2018.

2 Google/Purchased, US “How Brand Experiences Inspire Consumer Action,” n=2010 US smartphone owners 18+, brand experiences=17,726, April 2017.

3 Google/SOASTA, “The State of Online Retail Performance,” April 2017.

 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
milenijalci

Digitalne navike generacije: Milenijalci

Generacija ”Mi” i digitalne navike

90% milenijalaca je on line svaki dan

Milenijalci, mladi rođeni između 1978. i 2000. Milenijalci ne idu online, oni žive on line. Oko 90% generacije, mladih između 16 do 34 godine , su online svakodnevno.

Što rade? Na društvenim su mrežama, kupuju on line i vole YouTube. Njihov on line i off line život žive u simbiozi 🙂

Milenijalci

Mobiteli su njihovi ‘go-to’ uređaji

Milenijalci nisu samo digitalni, oni su digitalno mobilni. Milenijalci imaju pristup informacijama gdje i kada to žele – 1 od 4 tvrdi da se stalno ‘switchaju’ između svojih uređaja, od smartphonea do tableta, pa tako u krug.

Kakve su digitalne aktivnosti milenijalaca ? One se kreću u apsolutno svim smjerovima. 67% posjeti društvene mreže, 62 % traži informacije na tražilicama, 56% gleda video uratke, 51 % pretražuje upute, a 43% ih je u potencijalnoj on line kupnji.

 

milenijalci

 

55%  koristi tražilice kako bi saznali informacije o proizvodima

Google je njihov ‘frend’. Kada traže nove informacije ili kada kupuju on line, 55 % ide putem tražilica, a 27% direktno odlazi na web određene robne marke.

milenijalci

YouTube – mjesto njihove zabave

Milenijalci vole YouTube. 4 od 10 koristi YouTube najmanje jednom dnevno. Koji su razlozi za odlazak na YouTube? Da se zabave, uče i povezuju s drugima.

20% smatra da je sadržaj na YouTube-u zanimljiviji od onog na TV-u, a 61% je potpuno usredotočeno na content. Oni ne samo da dijele videozapise koje su gledali ili prenijeli s prijateljima, već također gledaju videozapise s drugima.

Milenijalci

 

  •  
  • 2
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares
Googleova tražilica od sada prvo čita web stranice za mobitele

Googleova tražilica od sada prvo ‘čita’ mobilne web stranice – provjerite Google Search Consolu

Mobile first indexing

Google je s 30. travnjom 2018., počeo slati obavijesti webmasterima putem Google search console, u kojima je omogućena opcija mobile first indeksiranja web stranica, odnosno sadržaja koji se nalazi na mobilnim verzijama siteova.

Prva najava promjene načina na koji funkcionira indeks njegove internetske tražilice iz Googlea je stigla još 2016. godine.

Foto izvor

Tada su pojasnili kako će algoritmi biti promijenjeni kako bi indeksirali sadržaj web stranica namijenjenih pregledu na pametnim telefonima i srodnim uređajima te bolje razumjeli njihove strukturirane podatke i prikazivali dijelove sadržaja u rezultatima pretraživanja.

Promjena je reakcija na zaokret u načinu na koji koristimo Googleovu tražilicu. Još od 2015. većina nas koristi ju na mobitelima, kažu u Googleu.

Google tvrdi kako mobile-first indexing neće utjecati na ranking sadržaja – desktop sadržaji i dalje će se indexirati

Sadržaj koji će biti indeksiran kao mobile first, neće imati prednost u rankingu sadržaja, u odnosu na mobilni sadržaj koji još nije prikupljen na taj način ili sadržaj kojeg pretražujemo putem desktopa/PC-a.

Iz Googla tvrde da i ako imate samo desktop verziju weba, i dalje ćete biti indeksirani, te navedeno neće utjecati na pozicioniranje vašeg sadržaja, a relevantnost sadržaja i dalje ostaje među glavnim kriterijima rankinga stranica.

Prvi val novog indeksiranja obuhvatit će prvo web odredišta koja prate smjernice dosad utvrđene najbolje prakse, a koja će biti o tome obaviještena putem Search Console i češće će ih posjećivati Smartphone Googlebot.

Ta će web odredišta imati prednost čak i u odnosu na Googleove vlastite stranice s tehnologijom AMP.

 

 

  •  
  • 2
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

Globalni digitalni izvještaj za 2018.

Digitalni izvještaj za 2018. – više od 4 miljarde ljudi koristi se Internetom

Globalni Digitalni izvještaj za 2018., kojeg provode We Are Social i Hootsuite, govori kako se danas više od 4 miljarde ljudi koristi Internetom.

Više od 3 miljarde aktivnih je korisnika društvenih mreža, a broj jedinstvenih korisnika mobilnih uređaja premašio je brojku od 5 miljardi.

Digitalni izvještaj za 2018. godinu

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
1
Povratak na vrh