Koje stranice na webu ‘označiti’ kao nofollow i noindex stranice?

Koje stranice na webu 'označiti' kao nofollow i noindex stranice?

Što su nofollow i noindex stranice?

Kada pišete blogove, članke na webu, vjerojatno se u većini slučajeva nećete niti zapitati gore navedeno naslovno pitanje: Koje stranice na webu ‘označiti’ kao nofollow i noindex stranice?

Zašto bi nešto pisali, trošili vrijeme (novac:) i na kraju došli na ideju da sadržaj koji ste napisali ne želite rangirati na tražilicama ili da čak kažete: Ne želim da ‘ovaj’ članak netko uopće ‘nađe’.

Na prvu se uistinu čini nelogično, no postoje stranice na webu koje, primjerice, moramo po sili zakona imati (čitaj: GDPR i politika kolačića:), ali ne želimo da ih Google indexira (noindex)  ili čak štoviše, ne želimo da se takve stranice uopće pojave u pretragama krajnjem korisniku (nofollow).

U većini slučajeva tehničke oznake za nofollow i noindex stranice izgledaju:

<meta name="robots" content="[VALUE1,VALUE2]">

  • Ukoliko su vrijednosti za stranicu weba VALUE1 i VALUE2 postavljene kao index, follow, to znači da Google robot može pristupiti istoj te ju kao takvu staviti u index (za rezultate pretrage), a follow atributom definirali smo da se i sve veze/linkovi na toj stranici mogu pratiti i indexirati, što bi za krajnjeg korisnika značilo da će navedenu stranicu i indexirane linkove moći pronaći u pretragama

 

  • Ukoliko su vrijednosti za stranicu weba VALUE1 i VALUE2 postavljene kao noindex, nofollow  Google robotima smo zapravo rekli: stranicu nemoj indexirati za rezultate pretrage, ali to ne znači da botovi ne bi trebali slijediti veze/linkove na stranici.  S nofollow atributom definiramo da linkove na stranici također ne treba slijediti

Koje stranice na webu ‘označiti’ kao nofollow i noindex stranice?

Ako ste jedini autor svog bloga, velika je vejrojatnost da su vaše autorske arhivske stranice jednake početnoj stranici/homepageu vašeg bloga. Google to ‘ne voli’ budući navedeno može definirati kao: duplicirani sadržaj.

Kako bi to izbjegli, arhivu vaših postova možete označiti kao noindex , a najbitnije je da će, bez obzira na ovaj atribut, čitatelji vašeg bloga uredno moći doći do vašeg sadržaja, iako ste Googleu lijepo rekli: ne to indexirati, ne prikazivati sadržaj u rezultatima pretraga:).

Thank You stranice, stranice koje se korisniku pojavljuju kada izvrši određenu radnju na webu, primjerice, popuni formu newslettera, pošalje upit putem forme na webu ili izvrši narudžbu vašeg proizvoda/usluge. Takve stranice nemaju vrijednosni sadržaj (budući na istima u većini slučajeva piše samo: Hvala Vam) pa ih je uputno definirati kao noindex.

Admin stranice i stranice za prijavu korisnika također treba označavati kao noindex.

Google daje upute što bi na stranicama trebali označiti kao nofollow:

  1. Nepouzdani/nesiguran sadržaj
  2. Plaćeni linkovi

Na primjer, nofollowoznaku bi se trebalo defaultno postaviti na veze/linkove korisnika u komentarima na našem webu/blogu. Naime, nikada ne možemo biti sigurni da nas netko neće ‘zaspammati’ linkovima koji vode na sumnjive sadržaje.

Kada govorimo o plaćenim linkovima, onda možemo navesti primjer, da na siteu/blogu imamo stranicu koja donosi listu knjiga  na temu: SEO-a, odnosno optimizaciji weba za tražilice, (kao primjerice ovaj text koji je usmjeren na tehnički aspekt optimzacije na webu/on-site SEO ) s affiliate linkovima na stranicu  Amazona, što bi  bi moglo biti korisno za vaš web ili za vaše korisnike, jer im time pružamo relevatne sadržaje, koji su povezani s temom. Navedene linkove možemo označiti kao follow ali samu stranicu možemo označiti kao noindex.

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ostale objave

Globalni digitalni izvještaj za 2018.

Digitalni izvještaj za 2018. – više od 4 miljarde ljudi koristi se Internetom Globalni Digitalni izvještaj za 2018., kojeg provode…

Pročitajte više
Stigao novi redizajnirani Gmail

Stigao novi redizajnirani Gmail

Tijekom današnjeg dana dobivamo novu verziju popularnog gmail-a, tvrde iz Googlea Povjerljivi način rada novog gmail-a Gmail uvodi tzv. Confidential…

Pročitajte više
Kliknite na, Facebook 'Aplikacije i web mjesta' i provjerite s kim ste dijelili svoje podatke

Provjerite s kojim aplikacijama ste dijelili vaše podatke putem Facebooka

Kliknite na, Facebook ‘Aplikacije i web mjesta’ Sve informacije koje objavite na društvenim mrežama, kao što je Facebook, naizgled bezopasne…

Pročitajte više
Googleova tražilica od sada prvo čita web stranice za mobitele

Googleova tražilica od sada prvo ‘čita’ mobilne web stranice – provjerite Google Search Consolu

Mobile first indexing Google je s 30. travnjom 2018., počeo slati obavijesti webmasterima putem Google search console, u kojima je…

Pročitajte više
LinkedIN slavi 15. rođendan

LinkedIN slavi 15. rođendan :)

Prije 15 godina, u dnevnoj sobi, rodio se LinkedIN 🙂 LinkedIN Suosnivač i potpredsjednik za razvoj proizvoda Allen Blue, izjavio…

Pročitajte više

Ostali članci

wavo

DigitalSpot
Politika Privatnosti

Politika privatnosti i uvjeti korištenja osobnih podataka. Saznajte Više