Što su nofollow i noindex stranice?
Kada pišete blogove, članke na webu, vjerojatno se u većini slučajeva nećete niti zapitati gore navedeno naslovno pitanje: Koje stranice na webu ‘označiti’ kao nofollow i noindex stranice?
Zašto bi nešto pisali, trošili vrijeme (novac:) i na kraju došli na ideju da sadržaj koji ste napisali ne želite rangirati na tražilicama ili da čak kažete: Ne želim da ‘ovaj’ članak netko uopće ‘nađe’.
Na prvu se uistinu čini nelogično, no postoje stranice na webu koje, primjerice, moramo po sili zakona imati (čitaj: GDPR i politika kolačića:), ali ne želimo da ih Google indexira (noindex
) ili čak štoviše, ne želimo da se takve stranice uopće pojave u pretragama krajnjem korisniku (nofollow
).
U većini slučajeva tehničke oznake za nofollow i noindex stranice izgledaju:
<meta name="robots" content="[VALUE1,VALUE2]">
- Ukoliko su vrijednosti za stranicu weba VALUE1 i VALUE2 postavljene kao
index, follow
, to znači da Google robot može pristupiti istoj te ju kao takvu staviti u index (za rezultate pretrage), a follow atributom definirali smo da se i sve veze/linkovi na toj stranici mogu pratiti i indexirati, što bi za krajnjeg korisnika značilo da će navedenu stranicu i indexirane linkove moći pronaći u pretragama
- Ukoliko su vrijednosti za stranicu weba VALUE1 i VALUE2 postavljene kao
noindex, nofollow
Google robotima smo zapravo rekli: stranicu nemoj indexirati za rezultate pretrage, ali to ne znači da botovi ne bi trebali slijediti veze/linkove na stranici. Snofollow
atributom definiramo da linkove na stranici također ne treba slijediti
Koje stranice na webu ‘označiti’ kao nofollow i noindex stranice?
Ako ste jedini autor svog bloga, velika je vejrojatnost da su vaše autorske arhivske stranice jednake početnoj stranici/homepageu vašeg bloga. Google to ‘ne voli’ budući navedeno može definirati kao: duplicirani sadržaj.
Kako bi to izbjegli, arhivu vaših postova možete označiti kao noindex
, a najbitnije je da će, bez obzira na ovaj atribut, čitatelji vašeg bloga uredno moći doći do vašeg sadržaja, iako ste Googleu lijepo rekli: ne to indexirati, ne prikazivati sadržaj u rezultatima pretraga:).
Thank You stranice, stranice koje se korisniku pojavljuju kada izvrši određenu radnju na webu, primjerice, popuni formu newslettera, pošalje upit putem forme na webu ili izvrši narudžbu vašeg proizvoda/usluge. Takve stranice nemaju vrijednosni sadržaj (budući na istima u većini slučajeva piše samo: Hvala Vam) pa ih je uputno definirati kao noindex.
Admin stranice i stranice za prijavu korisnika također treba označavati kao noindex.
Google daje upute što bi na stranicama trebali označiti kao nofollow
:
- Nepouzdani/nesiguran sadržaj
- Plaćeni linkovi
Na primjer, nofollow
oznaku bi se trebalo defaultno postaviti na veze/linkove korisnika u komentarima na našem webu/blogu. Naime, nikada ne možemo biti sigurni da nas netko neće ‘zaspammati’ linkovima koji vode na sumnjive sadržaje.
Kada govorimo o plaćenim linkovima, onda možemo navesti primjer, da na siteu/blogu imamo stranicu koja donosi listu knjiga na temu: SEO-a, odnosno optimizaciji weba za tražilice, (kao primjerice ovaj text koji je usmjeren na tehnički aspekt optimzacije na webu/on-site SEO ) s affiliate linkovima na stranicu Amazona, što bi bi moglo biti korisno za vaš web ili za vaše korisnike, jer im time pružamo relevatne sadržaje, koji su povezani s temom. Navedene linkove možemo označiti kao follow
ali samu stranicu možemo označiti kao noindex
.