Svaki dan digitalni svijet donosi mijene, pa na trenutak pomislite: tko to više može pratiti? Google dnevno mijenja funkcionalnosti i algoritme, mijenjaju se sučelja svih digitalnih produkata, prilagođvaju se novoj fazi (strojnoj, umjetno inteligentnoj, koja bi nas trebala bolje razumijeti, a s druge strane smo mi, koji bi njih trebali razumijeti:), a sve kako bi se olakšala svakodnevica svima koji koriste digitalne alate.
I onda dolaze nove brojke, Google Analytics brojke, koje bi nam trebale pomoći da bolje shvatimo naše korisnike.
Jedan od načina na koji nam Google Analytics pokušava pomoći, ne samo u shvaćanju i interpretiranju brojeva (metrika), već i u učenju alata, su videozapisi za podučavanje.
Klikom na ‘Real-time’ na lijevoj bočnoj traci, možemo doći do ‘Overviewa’ koji nam izbacuje ikonu Google Analytics Akademije. Nekada su tutoriali bili unutar samoga spomenutog sučelja, a sada se lekcije Akademije nalaze na drugoj adresi.
Kako nam Google Anayltics traka pretraživanja i funkcionalnost pomoći, može zapravo pomoći?
Poput svakog dobrog alata, u Analyticsu možemo pronaći traku za pretraživanje koja nam pomaže pri navigaciji kojom možemo, između ostalog, potražiti izvješće (dimenziju) o akviziciji, odnosno odakle dolaze korisnici koji posjećuju naš web.
Dolaze li plaćenim putem/PPC-om, putem Google oglašavanja, dolaze li direktno ili pak organskim putem? Kojim uređajima u prosjeku dolaze na naš web ili kojim uređajima ostvaruju naše definirane ciljeve (pretplata na newsletter, ispunjavanja različitih formi na webu ili pravih konverzijskih radnji odnosno kupnje, u slučaju e-commerce/web shopova).
U gornjem desnom kutu nalazi se funkcija pomoći u kojoj možete postavljati pitanja o teoriji Google Analyticsa, informacije o definicijama, načinu funkcioniranja praćenja usluge Google Analytics itd.
To je de facto, portal baze znanja Google Analyticsa . Također možete posjetiti forum kako bi potražili pomoć po nekom pitanju ili možete poslati e-mail Google support timu.
Google Analytics dimenzije i metrike
Razumijevanje onoga što gledamo u Google Analyticsu prilično je važno, jer metrike (a to je sve ono što je prikazano brojevima i postocima) trebamo znati prevesti tako da znamo što to u konačnici znači za naše poslovanje.
U usluzi Google Analytics postoji mnogo dimenzija i metrika za koje morate imati neki kontekst kako biste razumjeli izvješće koje gledate.
Postoje upitnici kod svih dimenzija i metrika te kada prelazite kursorom miša, uvijek se možete podsjetiti i dobiti objašnjenje (primjerice, kako se broje unique useri, što je session, entrance, bounce rate, exit rate…)
Najčešće korištene sekundarne dimenzije
Jedna od korisnih značajki Google Analytics je korištenje/dodavanje sekundarnih dimenzija jer to izvještajima daje više konteksta, a kako bi što ispravnije interpretirali silnu količinu brojeva koji ‘stoje’ pred nama:).
Primjerice želimo znati odakle dolaze naši korisnici.
Otići ćemo do, u ovom slučaju, primarne dimenzije ‘Audience’ te izabrati izvor, Source/Medium (korisnici nam mogu dolaziti s raznih strana: od Googlea, Facebooka, Instagrama, LinkedIn-a, Google Plusa (ok, rijetko ili nikada:), sa specifičnih stranica na kojima je prenesen neki naš članak, blog text).
Nakon toga nas može zanimati, putem koje kampanje oglašavanja su došli s pojedinog Source/Mediuma, pa tom sekundarnom dimenzijom (u ovom slučaju) ‘Campaign’ možemo točno povezati metrike/brojeve koji nas zanimaju.
Možemo tako vidjeti da nam je pojedina kampanja oglašavanja donjela veći conversion rate ili veći broj ispunjenih ciljeva/goal completions, koje smo prethodno definirali u Admin sekciji Google Analyticsa.
Google Analytics nam pokušava pomoći i dodavanjem recommended sekundarnih dimenzija, kako ne bi ‘lutali’ u povezivanju podataka.
Uz odabir dimenzija, od pomoći je odjeljak Uvidi/Insight koji ima svojevrsnu mogućnost da sami sustavu postavimo pitanja te nas sustav intuitivno vodi do traženog izvješća.
Insightsi vas mogu upozoriti i na probleme ili anomalije u vašim podacima ( primjerice: primjetan pad pageviewa na određenoj stranici weba, koja je prije toga bilježila dobre metrike /brojeve, ili nam ukazuje da određeni referral kanal (Facebook npr.) performa dobro u odnosu na neki drugi dolazni kanal.
Jednako tako, Insightsi nam mogu dati signale kako ima prostora da poboljšamo brzinu top landing stranica, a sve kako bi riješili detektirane probleme, na korist nama, a onda u konačnici i krajnjem korisniku našeg weba kojem ćemo tako pružiti bolje iskustvo.
Napomena za kraj
Iako nam Google Analytics donosi ‘tone’ brojki i slova (više brojki:), koje nam mogu biti lakmus papir za naše digitalne strategije, on u svakom slučaju ne predstavlja alat/inventar menadžmenta, zamjenu za knjigovodstvo ili CRM ili sustav narudžbi, koji ipak predstavljaju najrealnije i najpreciznije izvode na kraju obračunskog razdoblja.