Google oglašavanje

alat za pregled i dijagnostiku oglasa

Dva noviteta dostupna u Google Ads alatu za pregled i dijagnostiku oglasa

Reading Time: 2 minutes

Alat za pregled i dijagnostiku oglasa (Ad Preview and Diagnosis Tool) vam pomaže da vidite koji se oglasi prikazuju za vašu ključnu riječ.

Možete unijeti pojam za pretraživanje i dobiti preview kako stranica rezultata Google pretraživanja izgleda korisnicima tj. kako se vaši oglasi prikazuju/izgledaju na njoj.

Bolje upotrijebiti alat za pregled i dijagnostiku oglasa, a ne izvršiti stvarnu pretragu na Googleu, jer to neće utjecati na mjerne podatke oglasa (poput impresija, CTRa, a uz to nećete potrošiti kunu, dvije, klikanjem na stvarni oglas, jedino ako baš u stvarnom vremenu/okruženju, želite vidjeti vodi li vas oglas na definirani landing page koji ste baš uredili za novu kampanju:)).

Ako se vaši oglasi ne prikazuju, alat za pregled i dijagnostiku oglasa također dijagnosticira razlog.

Pogledajte koji se oglasi prikazuju za određenu publiku

Do sada se alat za pregled i dijagnostiku oglasa mogao upotrebaljavati da biste pregledali oglase prema pojmu za pretraživanje i iste filtrirali prema lokaciji, jeziku i uređaju. Međutim, publika (audience) se nije mogla filtrirati.

Sada alat za pregled i dijagnostiku oglasa podržava pretragu publike. Možete kliknuti widget “Publika/Audience” da biste odabrali željeni popis publike.

Ako upotrebljavate postavku “Ciljanje” (prethodno nazvanu “Ciljanje i licitacija/Target and bid”) u svojim kampanjama, moći ćete vidjeti koji se oglasi prikazuju za određenu publiku.

Ako upotrebljavate postavku “Promatranja” (prethodno nazvan “Samo licitacija/Bid only”), možete vidjeti kako će se vaš oglas prikazati na višim ili nižim pozcijama stranice, a na temelju vaših licitacija za određenu publiku.

alat za pregled i dijagnostiku oglasa

Od sada oglase možete korigirati kroz sam alat za pregled i dijagnostiku oglasa

Ako se vaši oglasi ne prikazuju, alat za pregled i dijagnostiku oglasa također pokazuje razlog. Prije je bila sitaucija, nakon što ste detektirali problem, trebali ste se ‘kretati’ kroz svoj račun kako biste izvršili potrebne izmjene da bi se vaši korigirani oglasi počeli prikazivali.

Sada ćete moći riješiti probleme izravno unutar samog alata, počevši od prilagodbi na proračunima samih kampanja. Ako razlog zbog kojeg se oglas/i ne prikazuje/u ‘leži’ u budžetu odnosno proračunu, jednostavno kliknite “Uredi proračun/Edit budget” i korigirajte proračun izravno iz alata za pregled i dijagnostiku oglasa.

alat za pregled i dijagnostiku oglasa

 

alat za pregled i dijagnostiku oglasa

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Google Ads alat za planiranje ključnih riječi

Dosegnite korisnike pravim ključnim riječima

Reading Time: 3 minutes

Besplatni Google Ads alat za planiranje ključnih riječi (keyword planner), pomoći će vam da dođete do ideja za ključne riječi za izgradnju efikasnih pretraživačkih kampanja.

Otkrijte nove ključne riječi

Za početak potražite ključne riječi ili izraze povezane s vašim proizvodima ili uslugama. Google Ads alat za planiranje ključnih riječi pomaže vam da pronađete ključne riječi koje su najrelevantnije za vaše poslovanje, a koje zatim možete odlučiti dodati u svoj plan buduće search kampanje. U našem primjeru odabrali smo ključnu riječ ‘digitalni marketing’ kako bi uvidjeli nekoliko osnovnih pokazatelja:

  • Prosječno mjesečno pretraživanje: prosječan broj puta kada su korisnici pretraživali ključnu riječ i njegove bliske varijante na temelju postavki ciljanja i vremenskog raspona koji ste odabrali. Prema zadanim postavkama u našem primjeru odabrali smo broj pretraživanja za pojam ‘digitalni marketing’  u razdoblju od 12 mjeseci.
  • Konkurencija : broj oglašavača koji su prikazani za svaku ključnu riječ u odnosu na sve ključne riječi na Googleu. Imajte na umu da su ti podaci specifični za targetiranje lokacije i pretraživačke mreže koju ste odabrali. U stupcu Konkurencija/Competition možete vidjeti je li konkurencija za ključnu riječ niska, srednja ili visoka.
  • Ponuda za prikaz na vrhu stranice (low range) : ponuda nižeg raspona pokazuje aproksimaciju koliko su oglašavači povremeno platili za licitaciju za prikaz na vrhu stranice za određenu ključnu riječ, ovisno o vašoj lokaciji i postavkama pretraživačke mreže.
  • Ponuda za prikaz na vrhu stranice (high range) : ponuda većeg raspona pokazuje aproksimaciju koliko su oglašavači povremeno platili za licitaciju za prikaz na vrhu stranice za određenu ključnu riječ, ovisno o vašoj lokaciji i postavkama pretraživačke mreže.
  • Udio pojavljivanja oglasa : broj ostvarenih pojavljivanja podijeljen s ukupnim brojem pretraživanja lokacije i mreže koju ciljate koji su točno podudarali ključnu riječ u posljednjem kalendarskom mjesecu. Imajte na umu da je stupac udjela pojavljivanja u alatu za planiranje ključnih riječi različit od stupaca udjela pojavljivanja i udjela pojavljivanja s točnim podudaranjem u upravljanju kampanjama. U alatu za planiranje ključnih riječi udio pojavljivanja oglasa temelji se na opsegu pretraživanja za točnu ključnu riječ. Kada vidite crticu (-) u stupcu udjela pojavljivanja oglasa, to znači da nemate dovoljno podataka za izračunavanje tog broja.

Google Ads alat za planiranje ključnih riječi

Usporedite trendove ključnih riječi

Pogledajte predložene procjene licitacija i koliko se često ključne riječi pretražuju te kako se broj pretraživanja mijenja tijekom vremena. Na taj način možete suziti popis ključnih riječi i postaviti proračun za ključne riječi koje stvarno želite.

Google Ads alat za planiranje ključnih riječi

Izradite i podijelite svoj plan

Kada osmislite plan koji vam se sviđa, možete ga spremiti na račun ili podijeliti s drugim osobama koje rade na kampanji. Zatim možete izraditi grupe oglasa i postaviti licitacije za svaku ključnu riječ prije nego što pokrenete kampanju.

Google Ads alat za planiranje ključnih riječi

Google Ads alat za planiranje ključnih riječi

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
responzivni oglasi

O responzivnim Google oglasima za pretraživačku mrežu

Reading Time: 2 minutes

Prednosti

Responzivni oglasi za pretraživačku/search mrežu mogu vam pomoći da:

  • Izradite fleksibilne oglase koji se prilagođavaju uređajima (responzivnost), što vam daje više prostora za dijeljenje poruke s mogućim korisnicima/kupcima
  • Uštedite vrijeme tako da navedete više opcija za naslove i opise, a onda prepustite Google Adsu prikazivanje najrelevantnijih kombinacija oglasa vašim korisnicima
  • Dosegnete više mogućih korisnika pomoću opcija više naslova i opisa koje vašim oglasima daju mogućnost natjecanja na više dražbi i podudaranja s više upita
  • Poboljšate izvedbu grupe oglasa privlačenjem dodatnih klikova i konverzija koje postojeći tekstualni oglasi ne privlače jer vam responzivni oglasi za pretraživačku mrežu pomažu u natjecanju na više dražbi

Način funkcioniranja

Što više naslova i opisa unesete, to više prilika ima Google Ads za posluživanje oglasa koji se bolje podudaraju s upitima za pretraživanje mogućih korisnika, a to može poboljšati izvedbu vašeg oglasa.

Kada unesete naslove i opise, Google Ads sastavlja tekst u više kombinacija oglasa na način koji izbjegava ponavljanje isith oglasa. S vremenom Google Ads testira kombinacije oglasa koji najviše obećavaju i na taj način ‘izbacuje’ kombinacije oglasa najrelevantnije za različite korisničke upite.

Kako se responzivni oglasi za pretraživačku mrežu razlikuju od proširenih tekstualnih oglasa

Razlikuju se na dva načina:

  • Više prostora. Responzivni oglasi za pretraživačku mrežu mogu prikazivati do tri naslova umjesto dva i do dva polja opisa s 90 znakova (umjesto jednog polja opisa s 80 znakova)
  • Veća fleksibilnost. Za jedan responzivni oglas za pretraživačku mrežu možete navesti do 15 naslova i četiri opisa, a Google Ads automatski će prikazati različite kombinacije ovisno o upitu za pretraživanje.

Sva druga polja ista su za responzivne oglase za pretraživačku mrežu kao i za proširene tekstualne oglase.

responzivni oglasi

Važna napomena za kraj 🙂

  • Responzivni oglasi za pretraživačku mrežu u beta su verziji i nisu još dostupni svim Google Ads oglašivačima, stoga se nemojte začuditi ukoliko nemate opciju kreiranja responzivnih oglasa
  • Responzivni oglasi za pretraživačku mrežu učit će i poboljšavati se tijekom vremena, stoga svakako redovito pratite izvedbu i status svojih oglasa.
  • Responzivni oglasi za pretraživačku mrežu trenutačno su dostupni na: danskom, engleskom, francuskom, japanskom, nizozemskom, norveškom, njemačkom, poljskom, portugalskom, ruskom, španjolskom, švedskom, talijanskom i turskom, a uskoro će biti dostupni i na drugim jezicima, nadamo se i na hrvatskom

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Novi tipovi display oglasa

Reading Time: 2 minutes

Moderniziranje izgleda display oglasa radi bolje izvedbe

Google je ažurirao vizualne elemente oko prikaznih/display oglasa, a kako bi oglašivačima  pomogao ostvariti bolju izvedbu display kampanja

Prvo, tekstualni display oglasi sada su više od jednostavnog teksta. Oglasi sada mogu imati logotip kad je logotip dodan u oglas (doduše tu mogućnost već koristimo:). Zajedno s povećanim potencijalom upotrebe branda/robne marke (kako je kome draže), tu je i novi font te gumb s pozivom na radnju tzv. call to action. Obje su promjene usmjerene na usklađivanje s trenutačnim najboljim primjerima iz prakse u dizajnu. Dok se te promjene uvode, pojavit će se i opcija dodavanja prilagođenih boja, glavne boje i boje isticanja, tako da se vaši oglasi što bolje usklade s postavkama vaše robne marke/branda.

display

Drugo, elementi za responzivne display oglase sada se mogu neprimjetnije uskladiti jedni s drugima. Pomoću strojnog učenja boje se izdvajaju iz slika koje ustupite Google Adsu. Stvaramo izgled koji približno odgovara u cijelosti dizajniranim slikovnim oglasima. Boje teksta i gumba oglasa u cijelosti su prilagođenetako da stvore privlačan kontrast za cijelu oglasnu jedinicu. Krajnji rezultat trebali bi biti oglasi koji su svjesni sadržaja i blisko se podudaraju sa stilom slikovnih oglasa s najboljom izvedbom koje je izradio čovjek.

display

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Google Ads optimizacije

Upotreba ocjene optimizacije za provedbu optimizacije Goolge Ads računa

Reading Time: 1 minute

Ocjena optimizacije/optimization score, koja se nalazi na stranici Preporuke Google Ads računa, olakšava razumijevanje potencijala za optimizaciju računa, a sve kako bi ostvarili ciljeve koje ste zadali prije pokretanja različitih vrsta Google kampanja (display, search, mobile, video, app). Ocjena može iznositi od 0% do 100%, pri čemu 100% znači da vaš račun u datom trenutku ima najbolju moguću izvedbu.

 Google Ads optimizacije

Pratimo sve ključne aspekte vaših kampanja da bismo procijenili jesu li potpuno optimizirane i nudimo vam preporučene radnje ako ima prostora za poboljšanje. Ako neka preporuka može imati veći utjecaj na vašu izvedbu, ona ima veću težinu u ukupnoj ocjeni.

Ocjena optimizacije obuhvaća nekoliko aspekata vaše kampanje, uključujući:

  • licitacije i proračune
  • oglase i proširenja
  • ključne riječi i ciljanje
  • poboljšanja

Ocjena optimizacije izračunava se u stvarnom vremenu i obuhvaća sljedeće varijable:

  • statistike, postavke i status vašeg računa i kampanja
  • relevantni utjecaj dostupnih preporuka
  • povijest nedavnih preporuka
  • trendovi u ekosustavu oglasa

Upotreba preporuka za poboljšanje ocjene

Poboljšajte svoj račun pregledom ocjene optimizacije i implementiranjem preporuka koje odgovaraju vašim poslovnim ciljevima.

Na primjer:

  • Mango, međunarodni trgovac na malo, usvojio je preporuke za pametno licitiranje i ostvario 59% više konverzija i 22% veći ROAS.
  • Koch Ford, veliki distributer automobila u Kanadi, usvojio je preporuke za tCPA licitiranje i ostvario 77% više konverzija te smanjio CPA za 34%.

Napomena: ocjena optimizacije prikazuje se samo za aktivne pretraživačke kampanje. Ta značajka nije podržana u AdWords Expressu. Rezultat optimizacije ne utječe na izračunate ocjene kvalitete ni rang oglasa.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

APEL GRAĐANIMA, COVID-19

#OSTANIMOODGOVORNI Čuvajmo naše zdravlje i zdravlje naših bližnjih! U SLUČAJU SIMPTOMA KORONAVIRUSA Simptomi: kašalj, grlobolja, curenje iz nosa, temperatura, glavobolja, otežano disanje, drhtavica. Izolirajte se od najbližih i nazovite svoga liječnika obiteljske medicine, koji će vam dati upute za daljnje postupanje te, prema potrebi, kontaktirati nadležnog epidemiologa. Besplatni Telefon: 0800 9999