Da si bio odličan glumac ne bi bio tu di jesi, u skupštini grada, na sigurnoj uhljebskoj plaći, reče gđa. Danijela Dvornik glumcu Marku Torjancu.
Redatelj Dalibor Matanić poslao je ispriku Doris Stanković koju joj je uputio nakon što ju je nazvao ‘spodobom’, a sve influencere ‘neradničkom bagrom’ jer je na svom Tik-Toku prozvala porečki restoran koji joj nije htio dati besplatnu večeru u zamjenu za promociju.
U međuvremenu, Matanić je povukao ispriku influencerici Doris, zbog njezinih ranijih spornih objava o pobačaju kao zločinu, transrodnosti kao bolesti te da žrtvama silovanja treba zabraniti pobačaj.
Tko je u pravu, a tko u krivu? Čiji ego je veći, kulturnjački ili onaj nekulturnjački, “bagrin neradnički” influencerski?
Blogeri i influenceri, njihovi blogovi i društvene mreže, snažan su komunikacijski kanal različitih brendova iz različitih industrija.
Prije četiri godine poznati digitalni analitičar tvrtke Altimer Group Brian Solis stvorio je izraz “Stupovi utjecaja” opisujući ih kao doseg, važnost i rezonanciju – tri R (reach, relevance, resonance) koji su temeljni postulati u odnosima s influencerima.
Scott Guthrie, digitalni direktor Ketchuma London, proširio je leksikon odnosa s influencerima i dodao nova četiri R – opažanje, odnos, stvarnost i odricanje kontrole (reception, relationship, reality, relinquish control) kao paradigmu za rad s utjecajnim digitalnim javnostima. O čemu se točno radi?
Doseg
Doseg predstavlja veličinu publike. Definira se brojem ljudi koja se može dosegnuti kroz bazu followera pojedinog influencera.
Važnost
Važnost odgovara na pitanje koliko je influencer relevantan za određenu temu, odnosno koji su se influenceri pojavili pri pretraživanju ključnih riječi i ključnih fraza koje su vam važne.
*Poznati putopisac tj. ‘travel bloger’ Mark Wolters,koji je Youtube slavu stekao zabavnim videima u kojima turistima objašnjava što svakako moraju i što nikako ne smiju činiti kad posjete neku zemlju, na sebi svojstven način obradio je i Hrvatsku.
Rezonancija
Rezonancija je rezultat dosega u kombinaciji s važnošću. Rezonancija određuje koliku će aktivnost influencer potaknuti pri objavi sadržaja.
Odnosi se na razinu angažiranosti ljudi koji ga prate – broj shareova, likeova, komentara.
Opažanje
Koliko se sustav vrijednosti vašeg brenda poklapa s onim odabranog influencera?
Komunikatori koji rade isključivo s dosegom, važnošću i rezonancijom identificirat će influencere prema veličini publike, temama o kojima raspravljaju i angažmanu oko objavljenog sadržaja.
Uzmete li u obzir samo to, ne možete sa sigurnošću odrediti sviđa li se influenceru vaš brend ili vaša konkurencija.
Treba imati na umu da influenceri nisu nužno pristalice nekog brenda. Oni su neutralni, ali su pokretači promjena koji mogu naškoditi jednako kao i pomoći.
Odnos
Odnosi se grade na uzajamnom poštovanju i razumijevanju. Kako odnosi s influencerima sazrijevaju stvara se tržište za najbolje influencere (oni odlučuju kada će, s kim i za koju naknadu surađivati).
Komunikatori koji rade s influencerima sve češće se okreću izgradnji dugoročnog partnerstva umjesto kratkoročnih kampanja.
Kako bi to bilo moguće potrebno je odbaciti tradicionalne načine suradnje koji se svode samo na mjerenje veličine publike i površne informacije.
Puno veću vrijednost brendu donosi kvalitetan i dugoročan odnos s influencerom temeljen na povjerenju, jer on s vremenom usvaja vrijednosti i razumije motivaciju brenda.
Kako bi se ostvario takav odnos potrebno je otkriti o čemu influencer piše, koje su mu ključne riječi i fraze, tko mu je publika, kome se obraća i je li on najbolji za brend koji bi trebao predstavljati.
Stvarnost
Nisu svi influenceri jednaki. Sve veći broj komunikatora radi na kampanjama koje uključuju odnose s influencerima i tako na njih prenose moć brendova.
Oni time stvaraju tržište na kojem mogu odlučivati s kim će raditi i po kojoj cijeni. U radu s influencerima treba biti realan.
Umjesto da ciljate na poznate influencere, uzmite u obzir zvijezde u usponu koje možda nemaju veliki doseg poput najutjecajnijih influencera, ali su predani stvaranju dosljednog, kvalitetnog sadržaja i, što je još važnije, njihova im je publika odana.
Odricanje kontrole
Pametni brendovi ne koriste doseg influencera kako bi promovirali svoj korporativni sadržaj.
Pametni brendovi postaju su-kreatori.
Brendovi i influenceri surađuju pri kreiranju sadržaja. Influenceri poznaju svoju publiku.
Oni znaju što njihova publika voli i izgradili su svoje followere dosljedno objavljujući sadržaj visoke kvalitete koji im je zanimljiv, a zauzvrat im je njihova publika postala odana.
Brendovi moraju naučiti odreći se kontrole i osigurati uređivačku i kreativnu slobodu influencera kako bi ih ohrabrili da produciraju autentičan sadržaj koji je pun pogodak i za brend i za njihovu publiku.
Komunikatorima koji svakodnevno surađuju s blogerima i influencerima ovi Stupovi utjecaja su itekako dobrodošli “podsjetnici” o kojima treba voditi računa.
Istovremeno je potrebno dodatno educirati brendove na koji način i s kim surađivati te se odmaknuti od pretpostavke da bilo koji bloger ili influencer može predstavljati vrijednosti vašeg brenda.
Evo i jedan outbound link da zadovoljimo SEO :):):)
